GAPHENECAR

Compozite din grafena pentru imbunatatirea proprietatilor electrice si termice ale automobilelor

Finantat de:

 
 
Home
Descrierea proiectului
Obiectivele proiectului
Rezultate etapa 1
Rezultate etapa 2

 

 

 

¤ Date generale despre proiect:

Proiect: Compozite din grafena pentru imbunatatirea proprietatilor electrice si termice ale automobilelor, GAPHENECAR

Contract de finantare nr. 91PED din 03/01/2017

Parteneri: IMT Bucuresti, Renault Technologie Romania (RTR)

¤ Rezumat

Unul din factorii cei mai importanti in imbunatatirea emisiilor CO2 si in reducerea consumului de carburant este reducerea greutatii automobilelor. Daca scadem 50 Kg din greutatea unei masini atunci se obtine o reducere a 5g de CO2/km si o reducere de consum a combustibililui de 0.1l/100 km . O reducere de 100 kg din masa uni automobil face ca acesta sa atinga viteza de 100 km/h intr-o secunda. Este deci evident ca viitoarele autombile trebuie sa fie mult mai usoare si pentru a atince acest obiectiv noi materiale trebuie folosite.De aceea, proiectul este dedicat realizarii a doua demonstratoare care
pleaca de la TRL2 pana la TRL 4 care vor fi dezvolatate cu Renault Technologir Romania(RTR) avand urmatoarele tinte: un demostratorbazat pe un compozit grafena-polimer pentru inlocuirea cuprului din cablurile electrice ale automobilului-se asteapta o reducere cu 50 % a greutatii cablurilor(ii) un material termic izolator care sa nu ia foc
bazat pe un compozit grafena-nanoceluloza- se asteapta o reducere cu 50 % a greutatii materialelor izolatoare termic din automobil. Experimente pentru testarea electromagnetica, electrica si termica aacestor demonstratoare vor avea loc pe parcursul intregului proiect.Testele finale vor fi facute pe automobile in centru de testare RTR

¤ Obiectivele proiectului

1. Reducerea greutatii autovehicolelor prin inlocuirea cablurilor din cupru cu cabluri bazate pe composite pe grafena care sunt in medie cu 50 % mai usoare decat cuprul. Se are in vedere nu numai reducerea greutatii, dar si reducerea interferentei elctromagnetice tinand cont ca uatovehiculele de azi au la bord calculatoare, radare si receptoare de inalta frecventa pentru interconectarea automobilului cu sisteme wireless (internet) pentru harti de navigatie in timp real , precum si comunicatii mobile.
Intr-un automobile sunt circa 20 kg de cabluri de cupru, atingand 30 kg sau 40 kg de cabluri in cazul automobilelor de medie putere sau teren ca Dacia Duster.
2.Cresterea izolatiei termice a autovehicolelor intre diferite parti ale autovehicolelor si mediul extern. Se stie ca o intr-o masina care stationeaza iarna e frig ,iar vara este cald. Izolatia termica este precara datorita costului scazut impus diverselor materiale utilizate.
Proiectul doreste sa realizeze izolatie termica bazata pe compozite pe grafena care sa permita un cost scazut,dar o izolare temica mai buna , cu un grad ridicat de rezistenta la incendiu reducand in acelasi timp greutatea masinii. Mai mult izolarea termica este necesara si pentru izolarea termica dintre diferite parti ale autovehicolului reducand pierderile de caldura. Este stiut ca efienta motoarelor autombilelor moderne este de 25 % , resul se pierde prin caldura degajata in mediul exterior.

 

¤ Proiect coordonat de:

Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie- IMT Bucuresti
http://www.imt.ro/

Director de proiect: Dr. Mircea Dragoman

Informatii generale   Contact
Proiect finantat in cadrul PNIII, Subprogramul 2.1. Competitivitate prin cercetare, dezvoltare şi inovare,
Proiect experimental demonstrativ,
Contract Nr. 91PED din 03/01/2017.
 

Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie- IMT Bucuresti
Director de proiect: Dr. Mircea Dragoman
E-mail: mircea[dot]dragoman[at]imt[dot]ro
Tel:  +40-21-269.07.70/ int 28; +40-21-269.07.74;
Fax: +40-21-269.07.72; +40-21-269.07.76;
Website: www.imt.ro

Copyright © 2017-2019. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie-IMT Bucuresti. Toate drepturile rezervate.