¤ Rezulatate etapa 2
S-au produs urmatoarele cabluri bazate pe nanocompozite de grafena prin doparea firelor din fibra de carbon:
Denumire |
Dopaj |
Nr fire in tub |
Numar de cabluri/lungime in m) |
CF 2 |
RGO |
2 |
2/1 |
CF4 |
RGO |
4 |
1/1 |
CF2 a |
grafena +PDOT PSS (polimer conductiv) |
1 |
1/1 |
CF4 a |
grafena +PDOT PSS (polimer conductiv) |
1 |
1/1 |
CF2 b |
grafena+nanoparticule Ag |
2 |
2 |
CF4b |
grafena+nanoparticule Ag |
4 |
4 |
|
Cabluri din fibra de carbon |
DEMO 2
-realizarea unor structuri plane si flexibile pentru integrarea pe diverse componente ale automobilului Dacia aratate in Fig. 15 care sunt parti din automobilul Dacia produs la Pitesti de RTR:
Fig. 15 Probele - parti din automobilul Dacia produs la Pitesti de RTR
Asadar, DEMO2 trebuie sa fie subtire (1mm grosime) si flexibil. In acest sens s-a realizat o noua tehnologie de obtinerea a aerogelurilor RGO /poliuretan care sa satisfaca aceasta necesitate.
|
Elemente de izolare termica bazate pe aeroguri din grafena pentru autombilul Dacia Renault |
DEMO 1 a fost testate in conditii de laborator cat si pe autovehicole stationate si in poligonul de incercari al RTL pe un automobil Dacia. DEMO 2 in laborator si in vehicole.
DEMO 1:
|
|
Far alimentat cu conductori de cupru |
Far alimentat cu conductor din grafena |
DEMO 2:
Masuratori conductivitate termoca demo 2:
Conductivitaea termica a aerogelui de oxid de grafena este 0.8-1.1 Kp- valoarea actuala a conductivitatii termice a paslei care izoleaza acoperisul masinii Dacia –Renault , fiind functie de de densitatea si dimensiunile porilor de aerogel.
|